چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: با اجرای طرح امنیت اجتماعی، جرایم خشن به طور میانگین 30 درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت با این طرح وقوع جرایمی همچون سرقت مسلحانه، قتل، گروگان گیری، آدم ربایی، تجاوز به عنف در جامعه کاهش یافته است و مردم خواهان استمرار این طرح‌ها هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش بررسی ابعاد روان شناختی و جامعه شناختی طرح امنیت اجتماعی با بیان این که محور اصلی ماموریت‌های پلیس، استمرار طرح‌های امنیت اجتماعی، اخلاقی و انضباط اجتماعی خواهد بود، گفت: افزایش احساس امنیت و کاهش جرایم، ارتقای قانون‌گرایی جامعه و بهبود رانندگی و کاهش تصادفات،‌ افزایش گشت‌های محله محور و ایجاد ایستگاه‌های پلیس از مهمترین برنامه‌های نیروی انتظامی در سال 87 است.

سردار احمدی مقدم با بیان این که با اجرای طرح امنیت اجتماعی جرایم خشن به طور میانگین 30 درصد کاهش یافت گفت: در برخی از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان، فارس، تهران و خوزستان شاخص امنیت مناسبی نبود اما با اجرای این طرح بین 30 تا 50 درصد جرایم کاهش یافت.

وی با اشاره به تخلفات برخی از شرکت‌ها گفت: ‌به این شرکت‌ها ضوابط و مقررات گوشزد شده است که در صورت مشاهده تخلف، این شرکت‌ها حتی پلمپ می‌شود و صاحبان آن‌ها به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رییس پلیس کشور با بیان این که تمامی ماموریت‌های نیروی انتظامی بر اساس قانون است، گفت: در نیروی انتظامی مسائل سیاسی هیچ دخالتی ندارد.

سردار احمدی مقدم در ادامه با تأکید بر اینکه به طور قطع روش‌های سنتی دیگر پاسخگو نیست و باید نیروی انتظامی جلوتر از تحولات گام بردارد، تصریح کرد:‌ جامعه محوری و تقویت سرمایه‌های اجتماعی، مادی، انسانی و استفاده از فن آوری‌های نوین در سرلوحه کار نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال 93 یعنی پایان برنامه پنج ساله پنجم بیش از 70 درصد اقدامات نیروی انتظامی باید نامحسوس باشد.

سردار مقدم ارتقاء احساس امنیت در جامعه را مهمترین اقدامات پلیس در سال گذشته عنوان کرد و افزود: همین که مردم خواهان استمرار طرح‌های امنیت اجتماعی هستند نشانه حس مثبت آن‌ها به این طرح‌ها است.

وی استمرار طرح های امنیت اجتماعی – اخلاقی و انضباط اجتماعی را مهمترین محور اصلی کار نیروی انتظامی در سال جدید برشمرد و تاکید کرد: هدف ما از اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی این است که جرایم خشن تا پایان سال کاهش پیدا کند و احساس امنیت که عمدتاً به این جرایم منتهی می شود ، بیشتر شود.

کد خبر 52588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز